Ökodizájn és zöld marketing példák a világból

Egészséges kasszák nyílnak a Lidl üzletekben

2015. február 26. - Hagara Nagy Nóra

Külföldi mintára nálunk elsőként a Lidl döntött úgy, hogy szakít a korábbi hagyományokkal, és a kasszáknál nem mindenféle édességet, hanem müzli szeleteket, szárított gyümölcsöket, csemege mixet és egyéb egészségesebb élelmiszereket helyez ki.

Az Egészséges Kasszáknál valamivel jobban járnak azok a kisgyerekes szülők, akik a várakozás során kénytelenek voltak ellenállni a gyerekek ostromának, mert nem szerettek volna édességet vásárolni. 

edesseg.jpg

Az ötlet jó, mert ha már "muszáj" valamit venni, akkor az legyen olyan, ami kevésbé cukros, zsíros, és állítólag az itt kiállított szortiment összességében közel 30%-kal kevesebb kalóriát, 51%-kal kevesebb szénhidrátot és megközelítőleg 40%-kal kevesebb zsírt tartalmaz.

Egy kutatás is megerősíti, hogy van igény a bolti sorban állás során ingerlő édességek lecserélésére. A Lidl brit leányvállalatának kutatása szerint tízből minden hetedik szülő küzd a problémával, hogy sorban állás közben gyermeke a kihelyezett édességek valamelyikére vágyik. 66 százalékuk enged is a kérésnek, és vásárol a nassolnivalókból. A szülők 61%-a pedig kifejezetten szeretné, ha az áruházak kínálnának reform csemegéket, ugyanis nehéz egészséges életmódra nevelni a gyermekeiket, ha körülöttük csokik és cukorkák találhatók a polcokon.

Még több ilyen Egészséges Kasszát kérünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://feelgreen.blog.hu/api/trackback/id/tr457222327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.