Az ökológiai szemléletű tervezés más néven öko-design, a termékek előállítási és gyártási technológiáin túl olyan szempontokat is megfogalmaz, hogy a csomagolás anyag felhasználása és design megoldása minél kevésbé károsítsa és terhelje a környezetet. Mivel a vásárolt termékek csomagolása többnyire szeméttelepeken landol, ezért ezt a szemléletet a fogyasztók is egyre fontosabbnak tartják.
Ennek hatására a gyártók tervezési iránya is változni látszik, hiszen pozitívabb megítélést kap egy termék, ha csomagolása fenntartható. Viszont még nem tartunk ott, hogy a szemlélet minden gyártónak kiemelt szempontja lenne. Ennek oka, hogy a gyártók többségének az újrahasznosított alapanyagokból készült csomagolások nem jelentenek egyebet a silány minőségű, rossz kinézetű termékeknél, pedig a környezettudatos tervezés során az újrahasznosított anyagok használata lehet esztétikus és vonzó is.
Erre kiváló példa a Spanyol, Viajes De Un Catador borklub saját bag-in-box innovatív csomagolása melybe nyolc különböző bort töltenek. A gyártó számára fontos volt a funkcionalitás, hogy legyen környezetbarát, hogy a termék kitűnjön a tömegből, és hogy egy zöld design csapat tervezze.
A designt tervező Spanyol Nutcreatives még azt is el akarta érni, hogy aláássák az emberek előítéleteit ennek a csomagolásnak típusáról, hogy egy bag-in-box nem tartalmazhat minőségi bort. A „második élet” felhasználhatóságát is szempont alá helyező tervezők bemutattak egy lehetőséget, mint második használatot, hogy a karton tartályt lehet a tovább használni, egy hatszögletű építőjáték darabjaként.
Aki ezt a bort választja, az nem mellesleg egy olyan borászatot támogat melynek fontos a társadalmi kirekesztés elleni küzdelem. A borászat szellemileg fogyatékos dolgozókkal, szakemberekre támaszkodva igyekszik megszerettetni a szőlőművelés és a borászat tudományát. Ilyen egy társadalmilag felelős öko-design termék.
Igazi karácsonyi ajándék lehet felelős gondolkodásúaknak. Trump híveknek is ajánljuk.