A hetvenes években, a két amerikai exhippi, Ben Cohen és Jerry Greenfield által alapított jégkrém márka már a kezdetek kezdetén értékalapú vállalkozásként működött. A klíma védelme, a társadalmi egyenlőség kérdése az alapítók szeme előtt mindig is ott lebegett, s ezen elvek akkor sem sérültek, amikor eladták jogaikat az Unilevernek.
A Ben&Jerry's jégkrémek alapanyagainál előnyt élveznek a fair trade, méltányos kereskedelemből származó összetevők, van olyan termék, amelynek fő alkotóelemét, a csokoládé browniet fogyatékkal élőket foglalkoztató pékségből vásárolják, kiálltak a melegházasság mellett, dolgozóik az átlagnál sokkal jobb körülmények között dolgoznak, számos társadalmi projektet támogatnak. És még lehetne sorolni szociális érzékenységüket.
Az is dicséretes, hogy 2007 óta a cég európai gyártása karbonsemlegesnek mondható, megújuló energiaforrás-projekteket támogatnak kompenzációként. Ismert az is, hogy a Ben&Jerry'snél dolgozóknak kötelező repülőjegy vásárlásukkor kiegészítő Climate-Ticketet is venni, amivel ellensúlyozzák a nagy mennyiségű CO2-kibocsátással járó repülőútjukat.
Egy ilyen szellemiségben irányított vállalatnál tehát nem meglepő, ha Donald Trump megválasztását nem hagyják szó nélkül. És mindezt úgy teszik, ahogy hozzájuk illik. Stílusosan.