Ökodizájn és zöld marketing példák a világból

Ben&Jerry's így reagált Trump győzelmére

2016. november 11. - Hagara Nagy Nóra

A hetvenes években, a két amerikai exhippi, Ben Cohen és Jerry Greenfield által alapított jégkrém márka már a kezdetek kezdetén értékalapú vállalkozásként működött. A klíma védelme, a társadalmi egyenlőség kérdése az alapítók szeme előtt mindig is ott lebegett, s ezen elvek akkor sem sérültek, amikor eladták jogaikat az Unilevernek.

A Ben&Jerry's jégkrémek alapanyagainál előnyt élveznek a fair trade, méltányos kereskedelemből származó összetevők, van olyan termék, amelynek fő alkotóelemét, a csokoládé browniet fogyatékkal élőket foglalkoztató pékségből vásárolják, kiálltak a melegházasság mellett, dolgozóik az átlagnál sokkal jobb körülmények között dolgoznak, számos társadalmi projektet támogatnak. És még lehetne sorolni szociális érzékenységüket.

Az is dicséretes, hogy 2007 óta a cég európai gyártása karbonsemlegesnek mondható, megújuló energiaforrás-projekteket támogatnak kompenzációként. Ismert az is, hogy a Ben&Jerry'snél dolgozóknak kötelező repülőjegy vásárlásukkor kiegészítő Climate-Ticketet is venni, amivel ellensúlyozzák a nagy mennyiségű CO2-kibocsátással járó repülőútjukat.

Egy ilyen szellemiségben irányított vállalatnál tehát nem meglepő, ha  Donald Trump megválasztását nem hagyják szó nélkül. És mindezt úgy teszik, ahogy hozzájuk illik. Stílusosan.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://feelgreen.blog.hu/api/trackback/id/tr7611949919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.